Έρευνα του πανεπιστημίου George Mason δείχνει ότι σχεδόν 8 στα 10 παιδιά προσχολικής ηλικίας που παραμιλούν ενώ παίζουν έχουν ίδιες ή και καλύτερες επιδόσεις σε τεστ δεξιοτήτων από τα «σιωπηλά» παιδιά.
Η «περίεργη» συνήθεια των παιδιών ηλικίας 2 έως 5 ετών έχει σημαντικά οφέλη στη διαδικασία κοινωνικοποίησής τους καθώς βελτιώνουν την επικοινωνιακή τους δεξιότητα. Ταυτόχρονα είναι μια σημαντική περίοδος για τη ζωή τους καθώς η ενσωμάτωση του λόγου και της γλώσσας τα διαμορφώνει ως ανθρώπινα όντα.
Οφέλη και για τα παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς
Τα παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς, όπως διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, συνηθίζουν να μιλούν στον εαυτό τους πιο συχνά. Σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Early Childhood Quarterly», αυτή η συνήθεια μπορεί να τα βοηθήσει στην ανάπτυξή τους γι’ αυτό και οι ειδικοί συστήνουν στους δασκάλους να είναι πιο ανεκτικοί σε αυτή τους τη συνήθεια.
Ο επικεφαλής της μελέτης, Άνταμ Γουίνσλερ, διεξήγαγε και την πρώτη έρευνα για τα αυτιστικά παιδιά που μιλούν στον εαυτό τους και διαπίστωσε ότι όσα παραμιλούσαν δυνατά βελτίωσαν τις επιδόσεις τους στα τεστ δεξιοτήτων.